by

SEO og interne links

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.
Mange nedvurderer vigtigheden af de interne links, men de har det formål at guide både brugere og Googlebotten rundt på din hjemmeside, og de er derfor af stor værdi. De interne links er altså en vigtig del af SEO anno 2018, og det er en vigtig faktor, hvad angår ranking. Det er altså ikke nok at fokusere på eksterne links og backlinks. Alle 3 elementer skal indgå i en god og effektiv SEO.

Interne links og brugerne 

Hvad angår brugerne, så resulterer de interne links i, at man bruger længere tid på din hjemmeside, og dette er en ranking faktor i sig selv. Det skaber også automatisk interesse hos brugeren for andre dele af din hjemmeside, når du aktivt foreslår dem at klikke videre. Kundtilfredsheden stiger også, da man bliver guidet rundt af de interne links og dermed lettere finder den information, man skal bruge på siden. 

Interne links og Googlebotten

De interne links guider ikke kun brugeren trygt rundt på din hjemmeside. De gør det også lettere for Googlebotten at navigere rundt på denne, og dermed kan din side lettere indekseres korrekt – dette står der på https://www.klikko.dk/cases/. Google’s små edderkopper (sådan beskriver Google robotterne) kravler hurtigt rundt på alle undersider og indekserer dem på optimal vis.